בגלל מצב זכויות האדם: רומניה החליטה שלא להסגיר ישראלי לבלארוס

 

בגלל מצב זכויות האדם: רומניה החליטה שלא להסגיר ישראלי לבלארוס ערעורו של רומן דורפמן התקבל, ובית המשפט העליון בבוקרשט קבע כי הוא לא יוסגר לבלארוס. בת בריתה של רוסיה הוציאה נגדו צו מאסר בינלאומי בטענה של הונאה בכ-15 אלף אירו

חופשית תימן עין

איתמר אייכנר | פורסם

בית המשפט העליון ברומניה קבע כי האזרח הישראלי רומן דורפמן לא יוסגר מרומניה לבלארוס. בכך התקבל הערעור שהוגש על החלטת בית משפט מחוזי במדינה, ודורפמן שוחרר ממעצר. הדיקטטורה ביקשה את הסגרתו בשל עבירה כלכלית המסתכמת ב-15,500 אירו.

השופטים קיבלו את טיעוניו של עורך דינו מרדכי ציבין שלפיהם אין בבלארוס זכויות אדם מינימליות, ולדורפמן אין סיכוי למשפט הוגן שם. באופן מפתיע התובעת הצהירה בפני בית המשפט שאין לה כל התנגדות למניעת ההסגרה לבלארוס.
ציבין אומר כי ברקע ההצהרה של התובעת עומדת העובדה כי הפניות למשרדי החוץ והמשפטים הרומניים לתת חוות דעת על מצב זכויות האדם בבלארוס נענתה בחיוב. במהלך השנים האחרונות, כולל בחודש האחרון, הסגירה רומניה אזרחים רומניים לרוסיה, אוקראינה ובלארוס. ציבין אמר כי שמע מגורמים בכירים ברומניה כי בבתי המשפט מכהנים בין היתר שופטים פרו-רוסים, מה שמסביר את ההחלטה המקורית להסגירו.
דורפמן, אזרח ישראלי בן 38 שעובד בנמל התעופה בן גוריון, נעצר לפני כחודשיים ברומניה בדרכו להלוויית אמו שנפטרה בקישינב שבמולדובה, בעקבות צו מעצר שהוציאה בלארוס באמצעות האינטרפול. בית משפט ברומניה התיר ביום שישי להסגירו לבלארוס, למרות שחוות דעת של משרדי המשפטים והחוץ ברומניה קבעו שמצב זכויות האדם בבלארוס “גרוע”.
דורפמן, תושב צפת, הוא יליד מולדובה. לפני חודש וחצי נסע בבהילות לקישינב דרך רומניה לאחר שהתבשר כי אמו נספתה בשריפה בביתה. במעבר גבול בין רומניה למולדובה הוא נעצר בגלל צו המעצר של בלארוס שטוענת כי לפני שמונה שנים היה קשור להונאה במכירת כרטיסים למופע מוטורי של אופנועי שטח. על פי בקשת ההסגרה, דורפמן מכר כרטיסים למופע המוטורי בכ-15,500 אירו ולא סיפק אותם. דורפמן מכחיש את הטענה וטוען שהיה שותף לעסק מקומי למופעי אופנועים שהולאם על ידי הממשלה, ולכן ברח מהמדינה והועמד לדין שלא בפניו. אז, לדבריו, נידון לעונש של עד שלוש שנות מאסר.

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى