המכשולים בדרך להשבעה: לחץ כבד בליכוד על נתניהו לחץ כבד הופעל על ראש הממשלה המיועד להשאיר את התפקידים הבכירים לחברי הליכוד | גורמים מעריכים כי נתניהו השתכנע והוא לא יתן לרון דרמר את תיק החוץ

 

חופשית עין תימן -מעקבים

ממש ברגע האחרון, יו”ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הודיע ביום רביעי לנשיא המדינה, יצחק הרצוג כי “עלה בידי” להרכיב את הממשלה.יו”ר הכנסת יריב לוין, צפוי להכריז על כך בכנסת ביום שני הקרוב. למרות ההכרזה כי עלה בידו, בליכוד מנתהלות מלחמות פנימיות על התפקידים הבכירים בממשלה.

על פי דיווח של הכתבת הפוליטית, דפנה ליאל, רון דרמר נפגש אתמול (ו’) עם נתניהו ולפי גורמים בליכוד הביע נכונות להצטרף לממשלה אך ורק בתפקיד שר החוץ. עוד דווח כי לחץ כבד הופעל על נתניהו במהלך השבת להשאיר את התפקידים הבכירים לחברי הליכוד. גורמים במפלגה מעריכים כי נתניהו השתכנע והוא לא מתכוון לתת את תיק החוץ לדרמר

בנוסף לכך, יו”ר הליכוד מודע מהציפייה של שניים מתוך חברי מפלגתו, חברי הכנסת ישראל כ”ץ ואמיר אוחנה לכהן כשר החוץ בממשלה המסתמנת. עוד קרב שמתנהל בתוך המפלגה הוא בין חברי הכנסת מירי רגב ואלי כהן על תפקידי החינוך והתחבורה.

 

גפני נגד גולדקנופף: “מתקבלות שם החלטות שהן נגד ההלכה”

אירוע היסטורי בחסות ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: על פי הסיכומים שהושגו בין הליכוד למפלגת יהדות התורה, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל נציג ממפלגת יהדות התורה יהיה חבר בקבינט המדיני ביטחוני. הערב (מוצאי שבת), יו”ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף את יו”ר אגודת ישראל, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף, שמתכנן להיות חבר בקבינט במכתב שיצא על מפגלתו בו נטען כי ההחלטות שמתקבלות בקבינט מנוגדות להלכה.

 

“דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם” נכתב בהודעה.

לכתבה המלאה נתניהו, גפני וגולדקנופף צילום:

אגודת ישראל: אין הבדל בין חברות בקבינט הבטחוני לקבינט הדיור”

גורמים באגודת ישראל אמרו אחרי ההודעה של דגל התורה כי “עד השעה 23:00 ביום רביעי לדגל התורה לא הייתה בעיה לחתום על ההסכם הקואליציוני ואפילו שלחה נציג שיחתום. ברגע האחרון הגיע הוראה לא לחתום ולהפר את ההסכם הפשרה עם נתניהו בעניין חוק הסלולאר (הקומה הכשרה). אין הבדל בין חברות בקבינט הבטחוני לקבינט הדיור. דגל התורה תולה את הרצון שלה לשלוט בנושא הסלולאר בנושא אידאולוגי שאין בו ממש”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى